Door Privé: Redactie op 16 november 2020

Sylvia van Uffelen overleden

Op 9 november is onze partijgenote Sylvia van Uffelen overleden. Vandaag is in kleine kring afscheid van haar genomen.
Sylvia was ruim 50 jaar lid van onze partij en vele jaren lid van het afdelingsbestuur. Een bevlogen, opgewekte en actieve vrouw, zo kunnen we haar het best omschrijven. Syl had iedere leden- of bestuursvergadering wel ideeën om dingen beter of anders te doen. Soms tot vermaak, soms ook tot schrik van haar partijgenoten die dan weer aan het werk moesten. Een sociaaldemocraat in hart en nieren, met een groot gevoel voor de samenleving. Behalve dat ze actief was in onze partij, was ze ook actief voor tal van andere verenigingen en organisaties. Ze hield niet van stilzitten. Syl hield ook van mensen om zich heen, met wie ze graag plezier maakte. Ze ontbrak dan ook zelden op de sociale activiteiten in onze afdeling en zat dan graag op de plek waar het meest gelachen werd.
Sylvia zou op 2 december 80 jaar zijn geworden en ook binnenkort haar volgende huwelijksjubileum met Herman vieren. Het heeft niet zo mogen zijn. Vandaag mocht ik, namens de PvdA, aanwezig zijn op haar afscheidsbijeenkomst. Vanwege de corona-beperkingen was dit een sobere, maar intieme bijeenkomst, waar de aanwezigen door haar, middels Herman, nog de boodschap werd meegegeven om vooral niet te vergeten om te lachen.….
We zullen haar missen. We wensen Herman, haar kinderen en kleinkinderen sterkte met het verwerken van dit verlies.

Sylvia kreeg in 2019 de jubileum-onderscheiding voor 50 jaar lidmaatschap van de PvdA uitgereikt.

Privé: Redactie

Artikelen, geplaatst door “redactie” vallen onder verantwoordelijkheid van de Communicatiegroep van de PvdA Zevenaar.

Meer over Privé: Redactie