Door Privé: Redactie op 23 maart 2022

PvdA Zevenaar houdt zetels vast

De PvdA Zevenaar is erin geslaagd om bij de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart haar drie zetels te behouden. We hadden op een zetel meer gehoopt, maar mogen ook niet ontevreden zijn met het resultaat. De andere oppositiepartijen zoals de VVD, D66 en Groen Links wonnen een zetel. Helaas moest de SP er één inleveren. Belangrijker nog is dat de zittende coalitiepartijen, Lokaal Belang en het CDA, hun meerderheid in de gemeenteraad kwijt zijn. Dat opent interessante perspectieven voor de onderhandelingen om tot een nieuwe college te komen. De eerste verkennende gesprekken zijn al gevoerd.
Het tellen van de stemmen op individueel niveau heeft aangetoond dat er meerdere leden van de PvdA-kandidaten op eigen kracht voldoende stemmen hebben behaald voor een zetel in de raad. Dat zegt wat over de kwaliteiten van onze kandidaten en het vertrouwen dat de kiezers hebben getoond. Daar mogen we best trots op zijn. Intern wordt nu besproken wie er in eerste instantie de drie zetels van de PvdA in de nieuwe gemeenteraad gaan bezetten, wie er als commissielid (voor de raadscommissies) zullen worden voorgesteld en hoe de overige taken worden verdeeld.
Op dinsdag 29 maart komt de oude gemeenteraad voor het laatst bijeen, onder andere om de geloofsbrieven van de nieuw gekozen leden vast te stellen. Op woensdag 30 maart wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd.

Privé: Redactie

Artikelen, geplaatst door “redactie” vallen onder verantwoordelijkheid van de Communicatiegroep van de PvdA Zevenaar.

Meer over Privé: Redactie