31 mei 2021

NL Doet: PvdA Zevenaar aan de slag in het Braamhuis

In het weekend van 28 en 29 mei hebben fractie- en bestuursleden van de PvdA Zevenaar het tuinmeubilair bij het Braamhuis opgeknapt.
NL Doet van het Oranje Fonds organiseert jaarlijks deze activiteit, waarbij tal van vrijwilligers en organisaties vrijwillig de handen uit de mouwen steken bij verenigingen, instellingen en particulieren. De PvdA Zevenaar heeft dit keer het tuinmeubilair bij het Braamhuis, een inloophuis voor mensen en hun familieleden die getroffen worden door kanker, onder handen genomen. Dat was nodig ook, want de weersinvloeden hadden al een paar jaar vrij spel gehad. Op vrijdag is al het meubilair met hoge druk gereinigd, op zaterdag werd er geschuurd en gebeitst. Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Deze week worden er nog wat stoepen rond het huis gereinigd en daarna kan het Braamhuis haar deuren weer openen, na maanden gesloten te zijn geweest vanwege de corona-pandemie. En in de zomer wil je soms ook graag buiten zitten; daar krijg je nu geen vieze kleren meer van.

Marcel Lap verricht het hoognodige voorwerk.

Het is bekend dat ze bij de PvdA Zevenaar het zware werk niet schuwen……