3 januari 2018

Nieuwe fractie PvdA Zevenaar geïnstalleerd

Op dinsdag 2 januari is de nieuwe PvdA-fractie in de gemeente Zevenaar geïnstalleerd. Het bestuur van de nieuwe gemeente, die per 1 januari een feit is als gevolg van de fusie tussen Rijnwaarden en Zevenaar, liet er geen gras over groeien. Meteen aan het werk.

Laten we het feit dat er een agenda van 20 agendapunten in anderhalf uur werd afgewerkt als een goed teken beschouwen. Inclusief een mondeling verslag van formateur Mark Slinkman en de installatie van Ella Schadd als tijdelijk burgemeester door de commissaris van de Koning, Clemens Cornielje. De nieuwe raadsleden werden geïnstalleerd door het afleggen van een eed of belofte. Namens de PvdA zitten drie leden in de nieuwe raad: Nathani Niebuur-Sluiter als fractievoorzitter, terzijde gestaan door Maaike Jansen en Marcel Lap. Het team worden compleet gemaakt door commissielid Cock de Winter die tijdens zijn eerstvolgende commissievergadering zal worden beëdigd.

Het PvdA-team, staand vlnr: Marcel Lap en Cock de Winter; zittend: Nathani Niebuur-Sluiter en Maaike Jansen.