Door Privé: Redactie op 22 januari 2020

Leden PvdA Zevenaar stemmen in met fusieplan

De leden van de afdeling Zevenaar van de PvdA hebben tijdens hun vergadering op dinsdag 21 januari ingestemd met een plan dat gaat leiden tot een fusie van hun afdeling met de PvdA-afdelingen in Duiven en Westervoort. De nieuwe afdeling gaat PvdA Liemers heten.

Door deze fusie ontstaat een afdeling met bijna 200 leden, die krachtig genoeg is om de PvdA in de Liemers voldoende garantie voor een vitaal bestaan te bieden. De samenwerking zorgt niet alleen voor het voortbestaan als organisatie, maar biedt ook grote voordelen op politiek-inhoudelijk gebied doordat de PvdA-fracties in de gemeenteraden van Westervoort, Duiven en Zevenaar intensiever gaan samenwerken.

De volgende stap in het fusieproces is het zoeken van bestuursleden voor de PvdA Liemers. Uit de afdeling Zevenaar hebben zich al kandidaten hiervoor gemeld. Naar verwachting zal in het voorjaar de PvdA Zevenaar worden opgeheven, tezamen met de afdeling in Duiven en Westervoort. De oprichting van de PvdA Liemers volgt onmiddellijk daarna.

Privé: Redactie

Artikelen, geplaatst door “redactie” vallen onder verantwoordelijkheid van de Communicatiegroep van de PvdA Zevenaar.

Meer over Privé: Redactie