5 september 2019

Eerste paal geslagen voor IKC Platanenlaan.

Feest, eindelijk feest. Na vele jaren van krakeel en politiek getouwtrek is het eindelijk zo ver. Op donderdag 5 september 2019 is de eerste paal geslagen voor de renovatie en nieuwbouw van Het Kofschip, Lindenhage en Zonnekinderen.

De feestelijk handelingen werden uitgevoerd door Wethouder Nanne van Dellen, bestuurder Pieter-Jan Buhler en een aantal kinderen.
Hopelijk zal de bouw vlot verlopen en kan het gebouw volgens planning na de zomervakantie van 2020 in gebruik worden genomen. Noodlokalen en tijdelijke huisvesting zijn dan hopelijk voor goed van de baan. Na afloop kregen de drie betrokken organisatie nog een aantal cadeaus om dit heugelijke feit te onderstrepen.
De PvdA hoopt van harte dat bij andere vraagstukken om onderwijshuisvesting de verhoudingen verbeterd zijn en dat er snel en doortastend goede beslissingen genomen kunnen worden die leiden tot huisvesting die past bij de eisen van deze tijd. Want er staat nogal wat op de agenda.