11 juli 2018

Doe mee met de SamenLoop voor Hoop De Liemers

Op 8 en 9 september aanstaande wordt voor de tweede keer de SamenLoop voor Hoop De Liemers in het Horsterpark in Duiven georganiseerd. De Samenloop voor Hoop is een 24-uurs estafetteloop waarbij door sponsoring en acties voor en tijdens het evenement geld wordt ingezameld. Ook de PvdA Zevenaar wil hier, net als in 2016, weer aan meedoen.

Het ingezamelde geld gaat naar het KWF voor onderzoek naar kanker en het Braamhuis in Zevenaar. Het Braamhuis is een inloophuis waarvan de deuren open staan voor mensen die kanker hebben of er juist van genezen zijn. Ook voor hun familieleden, overige naasten en nabestaanden.

De Rooie Lopers
Als PvdA-team, “De Rooie Lopers”, doen we mee aan de 24-uurs estafetteloop. Een team van PvdA-leden en sympathisanten uit onze afdeling en partijgenoten uit de regio. Door het team wordt 24 uur gelopen, waarbij de teamleden elkaar afwisselen. Naast de loop worden door de teams verschillende activiteiten georganiseerd om de bezoekers te verleiden om een bijdrage te doen. Door de organisatie is een amusement programma opgesteld. Vele regionale musici treden belangeloos op. Op het terrein is een hapje en drankje te koop.
Naast deelnemers zijn wij ook op zoek naar verzorgers voor het team, want die zijn minstens zo belangrijk voor het welslagen van onze deelname. Er moet een rustplek zijn, er moet eten en drinken zijn, natuurlijk veel morele ondersteuning en vermaak. En er moet geld worden ingezameld voor het goede doel. Dus mocht je een hekel hebben aan wandelen, dan is er nog genoeg te doen.

In onze afdeling is Ronald Stougie het aanspreekpunt voor deze activiteit. Bij hem kun je je aanmelden als je mee wil doen, als loper of als verzorger. Zijn emailadres is: [email protected]

Meld je nu aan voor dit mooie evenement. Samen staan wij sterk, Samen Vooruit!

Voor meer informatie over dit evenement, zie het artikel op onze website of bezoek de website van de Samenloop voor Hoop De Liemers.