Door Marcel Lap op 22 februari 2021

Denk mee over nieuwe woningen in onze gemeente

In onze gemeente komt een aantal mogelijke bouwlocaties beschikbaar, twee in het dorp Lobith en vier in de stad Zevenaar. Het betreft hier voornamelijk oude schoolgebouwen. De gemeente heeft de inwoners uitgenodigd om digitaal mee te denken over de invulling van deze locaties. Via de website van de gemeente https://www.zevenaar.nl/vastgoed kan men nog tot 1 maart reageren op de globale plannen die er nu leven. De discussie in de gemeenteraad moet nog plaatsvinden.
De PvdA volgt de ontwikkelingen kritisch. Volgens ons worden er kansen gemist als de gemeente alleen maar ad hoc plannetjes ontwikkelt voor deze locaties. Er moeten woningen gebouwd worden en een beetje snel ook. Maar de PvdA wil meer. Als er een locatie vrijkomt omdat het gebouw dat erop staat niet meer wordt gebruikt, kun je deze kans ook benutten om in een woningbouwplan ook de omgeving te betrekken. Uit het oogpunt van duurzaamheid en leefbaarheid kunnen op deze manier renovatieprojecten worden uitgevoerd, waarbij de vrijgekomen locaties als scharnierpunt kunnen dienen om dit mede mogelijk te maken. Alles beter dan het snel locaties verkopen en er dan veelal peperdure woningen laten neerzetten, zonder naar de omgeving te kijken.
De tijd om te reageren naar de gemeente is nog maar kort. Maar daarna kan iedereen ook zijn/haar reacties kwijt bij de PvdA. Stuur een reactie naar ons raadslid Marcel Lap, [email protected]
Wij zijn gebaat met zoveel mogelijk inbreng van de inwoners van onze gemeente; het helpt ons om de beoordeling van de gemeentelijke plannen zo scherp mogelijk neer te zetten.

Marcel Lap

Sinds 1998 ben ik met uitzondering van 4 jaar lid van de gemeenteraad voor de PvdA geweest. In de periode 2014-2018 ben ik geen raadslid geweest, maar heb ik vanuit het afdelingsbestuur de gemeenteraad en de PvdA-fractie in de voormalige gemeente Rijnwaarden gevolgd. In het raadswerk ligt mijn interesse op het gebied van openbare ruimte,

Meer over Marcel Lap