1 mei 2021

Anneke Cohen Rodrigues overleden

Gisteren bereikte ons het trieste bericht van het overlijden van partijgenoot Anneke Cohen Rodrigues. Anneke was 79 jaar. Het verlies is extra zwaar omdat amper twee maanden geleden een van haar beide zoons, Mark Peters, is overleden.
Anneke was voor de PvdA lid van de gemeenteraad in Zevenaar van 1986 tot 2005. Tijdens haar lange lidmaatschap van het Zevenaars gemeentebestuur heeft zij zich met name sterk gemaakt voor de sociale aspecten van het gemeentelijk beleid en speelde zij een belangrijke rol in de ontwikkelingen op het gebied van onderwijs in onze gemeente. Naast haar lidmaatschap van de gemeenteraad, had ze zitting in diverse besturen op het gebied van onderwijs en zorg.
Anneke was een sterk sociaal bewogen mens. Als bijstandsmoeder met twee lichamelijk gehandicapte zoons, heeft ze zich moeten ontpoppen als supermoeder om ervoor te zorgen dat beiden op een goede plek in de samenleving terecht kwamen. Dat is haar gelukt. Daarnaast toonde ze steeds een ongekende veerkracht om teleurstellingen, privé en ook binnen onze partij, te boven te komen en weer door te gaan. Een vrouw met tomeloze energie, die wist en kreeg wat ze wilde.

We wensen Mike alle sterkte om, zo kort na het verlies van zijn broer, het verlies van zijn moeder te verwerken. Anneke was een warm mens, we zullen haar missen.