31 maart 2020

Andere werkwijze PvdA Zevenaar fractie en bestuur i.v.m. corona-epidemie

De uitbraak van het coronavirus heeft gevolgen voor de wijze waarop de gemeenteraadsfractie en het afdelingsbestuur van de PvdA hun werk moeten doen. Vergaderen kan eigenlijk alleen nog digitaal, bijeenkomsten zijn nagenoeg allemaal verboden en indien ze nog wel gehouden mogen worden dan kan dat enkel nog met het in acht nemen van alle nodige veiligheidsmaatregelen.

Dit betekent onder meer dat de fractie van de PvdA haar eigen vergaderingen voorlopig niet meer kan houden en dus ook geen inloop uur voor de inwoners van onze gemeente meer kan aanbieden aan het begin van iedere vergadering. Het fractie team blijft uiteraard wel bereikbaar voor vragen. Zeker nu is dat belangrijk. Dat kan door een mail te sturen naar [email protected] of persoonlijk contact op te nemen met een van de leden van ons fractieteam. Zie hiervoor de raadsleden-pagina op onze website.

De commissie- en raadsvergaderingen worden op een andere manier georganiseerd, zodat de gezondheid van de gemeenteraadsleden en het College van B&W zo goed mogelijk gewaarborgd is.

Het interim afdelingsbestuur PvdA Zevenaar dat met de collega-bestuurders in overleg is over een fusie tussen de afdelingen Duiven, Westervoort en Zevenaar, heeft de bespreking over deze fusie voorlopig opgeschort als gevolg van de corona-epidemie. Het interim-bestuur had met de leden van de PvdA in Zevenaar een zittingsperiode tot 1 mei a.s. afgesproken, de geplande datum waarop de fusie rond zou moeten zijn. Door de ontstane situatie heeft het interim-bestuur besloten haar zittingsperiode te verlengen, om daarmee te voorkomen dat de partij vanaf 1 mei zonder bestuur in de afdeling zit. De verlenging duurt totdat het fusieproces weer kan worden opgestart en afgerond. Naar verwachting (en naar wij van harte hopen!) zal dit voor het eind van dit jaar het geval zijn.

Alle geplande ledenvergaderingen en andere bijeenkomsten in de afdeling zijn voorlopig opgeschort.
Voor vragen aan het bestuur kunt u eveneens een mail sturen naar [email protected] of contact opnemen met een van onze bestuursleden. Zie hiervoor de bestuursleden-pagina op onze website.