4 april 2018

PvdA Zevenaar denkt mee over verkeersproblemen voor mensen met een beperking

De PvdA Zevenaar heeft in haar verkiezingsprogramma opgenomen, dat zij de toegankelijkheid van de samenleving voor mensen met een beperking wil bevorderen. We waren dan ook erg blij met het initiatief van de Stichting Netwerk Chronisch zieken dat zij op 3 april een kennissessie organiseerde over de toegankelijkheid van de openbare ruimte. Een interessante bijeenkomst.

De fractie van de PvdA was hierbij vertegenwoordigd, naast nog een drietal leden die in de praktijk een belangrijke rol spelen bij het bevorderen van de toegankelijkheid. Zo worden onze doelstellingen ook concreet vertaald naar de praktijk.
Naast belangengroepen waren de gemeente en gastheer Corvus Infra aanwezig. Het was een buitengewoon leerzame bijeenkomst. Er werd kennis gemaakt met de materie van een toegankelijke omgeving. Hoe ziet die er uit en hoe kunnen we dat ook voor Zevenaar realiseren. Dit gebeurde onder deskundige leiding van Corvus Infra.
Zevenaar is op de goede weg. De gemeente houdt bij nieuwe plannen rekening met landelijk vastgestelde criteria die ook door de belangengroepen onderschreven worden. Ze treden ook in overleg met buurten/wijken of dorpen als men aan de slag gaat. Daarnaast wordt er jaarlijks een bedrag gereserveerd voor het oplossen van bestaande knelpunten.
Gaat er dan niets fout. Ja zeker. Daarom was deze bijeenkomst georganiseerd om in de toekomst nog beter samen te werken en om te voorkomen dat er in de uitvoering toch dingen fout gaan. Hierover zijn afspraken gemaakt. De PvdA zal zeker betrokken blijven bij deze ontwikkelingen.