27 november 2018

PvdA Zevenaar benoemt interim-bestuur

De leden van de PvdA Zevenaar hebben op 22 november een interim-bestuur benoemd. Een vijftal leden neemt de plaats in van het oude afdelingsbestuur dat vanaf 1 mei dit jaar een demissionaire status had.

Het oude bestuur is afgetreden omdat voorzitter Peter Donker en lid Gerrit Nooteboom een punt wilden zetten achter hun bestuurslidmaatschap en Marcel Lap niet langer lid mocht zijn van het bestuur omdat hij sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen weer lid is van de gemeenteraad in Zevenaar.

Het vijftal dat nu in hun plaats is aangetreden, zijn overigens geen onbekenden. Jos Ross en Martin Verstegen waren al eerder lange tijd voorzitter en secretaris. Ook Kitty Horsman en Ans Schuiling zijn oudgedienden en nu verantwoordelijk voor de ledenadministratie en ledencontacten. Ronald Stougie is eind 2018 afgetreden als raadslid en nu penningmeester van het interim-bestuur.

Het interim-bestuur, dat ongeveer anderhalf jaar zal aanblijven, heeft als belangrijkste taak om te onderzoeken hoe en op welke manier de afdeling Zevenaar zelfstandig kan blijven voortbestaan, of dat moet worden overgegaan tot een fusie met omringende PvdA-afdelingen in de regio. Gesprekken hierover worden ondertussen gevoerd. Ook worden de activiteiten uitgebreid met de oprichting van een PvdA-netwerk in de gemeente, de “Rooie Lopers”, die de oren en ogen van de partij worden in de dorpen en wijken.
De leden hebben tijdens deze ledenvergadering ook het werkplan en de begroting van de afdeling voor 2019 vastgesteld.

Jos Ross krijgt voor korte tijd de voorzittershamer terug van de vertrekkende voorzitter Peter Donker.

Waar ben je naar op zoek?