10 november 2019

Nico Kruiniger overleden

Geschrokken en bedroefd hebben wij kennis genomen van het overlijden van Nico Kruiniger, het oudste lid van onze afdeling, op zaterdag 9 november.

Nico Kruiniger is 92 jaar geworden. Hij was herstellende van een val enkele maanden geleden en sinds een paar weken weer thuis. Tijdens de laatste ledenvergadering konden we nog meedelen dat het weer beter met hem ging en dat we een afspraak met hem gingen maken voor een bezoek. Iets wat door hem zeer op prijs werd gesteld.
We herinneren ons Nico als een mens die dolgraag onder de mensen verkeerde en zich tot op hoge leeftijd voor de medemens heeft ingezet. Hij was een goed spreker. We herinneren ons nog zijn vrolijke aanwezigheid op de 1 meiviering dit jaar, waar hij bij gelegenheid van zijn onderscheiding voor zijn 50-jarig lidmaatschap, smakelijke anekdotes opdiste over zijn jaren als gemeenteraadslid. In een tijd dat sociaaldemocraten in Zevenaar nog een betrekkelijk nieuw verschijnsel waren. Nico was raadslid voor de PvdA in Zevenaar en afdelingsbestuurder. Hij was terecht trots op het feit dat hij sinds zijn aantreden als lid onafgebroken op de kandidatenlijst van de PvdA voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zevenaar heeft gestaan.

We wensen zijn familie sterkte met dit verlies, we zullen hem missen.

Er is gelegenheid om afscheid te nemen van Nico op vrijdag 15 november van 19.00 tot 19.45 uur in Uitvaartcentrum Rosorum, Methen 2 in Zevenaar.

De crematieplechtigheid vindt plaats op zaterdag 16 november om 10.00 uur in de “Van Baerzaal”van crematorium Slangenburg in Doetinchem.