Door Marcel Lap op 26 december 2018

Bedankt Ella Schadd en welkom Lucien van Riswijk

Op woensdag 19 december 2018 nam waarnemend burgemeester Ella Schadd afscheid van de gemeente Zevenaar. Tijdens de raadsvergadering heeft Ella de ambtsketen overgedragen aan de vicevoorzitter van de gemeenteraad, Nathani Niebuur-Sluiter. Die heeft op haar beurt aansluitend de vertrekkende burgemeester toegesproken.
Ella Schadd is sinds september 2015 waarnemend burgemeester in Rijnwaarden en aansluitend waarnemend burgemeester in Zevenaar geweest. Ze was nauw betrokken bij de fusie tussen beide gemeenten. Voor en achter de schermen was ze zowel intern als extern verbindend en met haar open en betrokken karakter heeft zij er mede aan bijgedragen dat de herindeling op een constructieve wijze tot stand is gekomen. Die persoonlijke en bestuurlijke inspanning is voor de raad van Zevenaar de reden om Ella Schadd de erepenning van de gemeente Zevenaar toe te kennen.

Eén dag later, op 20 december, werd de raadsvergadering gehouden waarin Lucien van Riswijk als eerste burgemeester van de nieuwe gemeente Zevenaar is geïnstalleerd. Wederom door Nathani Niebuur-Sluiter is de kersverse burgemeester welkom geheten. De gemeenteraad zocht een burgemeester die bijzonder is. Omdat Zevenaar bijzonder is, maar ook een gemeente om trots op te zijn. Een bijzondere gemeente met een bijzondere raad. De gemeenteraad bestaat uit 27 gepassioneerde raadsleden. 8 gedreven lokale fracties en 17 betrokken commissieleden. Nathani heeft de wens uitgesproken dat Lucien Van Riswijk de gemeenteraad goed gaat leren kennen. En omgekeerd natuurlijk ook. De burgemeester zal erachter komen dat deze gemeenteraad af en toe onnavolgbaar kan zijn, maar ook gedreven, vasthoudend en enorm betrokken. De PvdA Zevenaar wenst hem alle succes toe.

Marcel Lap

Sinds 1998 ben ik met uitzondering van 4 jaar lid van de gemeenteraad voor de PvdA geweest. In de periode 2014-2018 ben ik geen raadslid geweest, maar heb ik vanuit het afdelingsbestuur de gemeenteraad en de PvdA-fractie in de voormalige gemeente Rijnwaarden gevolgd. In het raadswerk ligt mijn interesse op het gebied van openbare ruimte,

Meer over Marcel Lap